Slanke vormen kenmerken bruggen en viaducten

Nieuwe N69

Nu op veel plekken in het traject bekisting en ondersteuning worden weggehaald, wordt de vorm van de bruggen en viaducten steeds beter zichtbaar. Dat geldt bijvoorbeeld voor de vloeiende, slanke voetgangersbruggen Braambos en Einderheide en viaduct Luikerweg. Ook is veel werk verzet bij de Mgr. Smetsstraat, waar de prefab betonnen onderdelen vorm geven aan de fietsonderdoorgang. 

Trappartijen voetgangersbrug Einderheide 

Aan weerszijden van de voetgangersbrug Einderheide wordt hard gewerkt aan de trappartijen. Eerst zijn geprefabriceerde betonnen trapbomen geplaatst. Deze zijn voorzien van fietsgoten, waardoor fietsers – met de fiets aan de hand – gebruik kunnen maken van de trappen. Tussen de trapbomen worden de traptreden aangelegd. Na afronding van de trappen, worden de groene terpen verder aangelegd.

Fietsonderdoorgang Mgr. Smetsstraat 

Voor de fietsonderdoorgang Mgr. Smetsstraat zijn de geprefabriceerde tunneldelen geplaatst. De onderdoorgang krijgt hiermee snel vorm, maar moet daarna nog afgebouwd worden. 

Brugdek voetgangersbrug Braambos ontkist 

In oktober is het brugdek van de voetgangersbrug Braambos gestort. Inmiddels is het beton volledig uitgehard en de tijdelijke ondersteuningsconstructie verwijderd. De slanke vormgeving van de brug en de naam “Braambos” is nu zichtbaar. Onder de brug wordt gewerkt aan de fundering van de Nieuwe Verbinding.  

Rotondes Luikerweg 

Na het voltooien van het brugdek van het nieuwe viaduct Luikerweg is gestart met de aanleg van twee betonnen rotondes. De randen eilanden zijn reeds aangebracht. Op de asfalt “werkvloer” wordt in de komende periode het betonnen wegdek aangebracht.