Nu op veel plekken in het traject bekisting en ondersteuning worden weggehaald, wordt de vorm van de bruggen en viaducten steeds beter zichtbaar. Dat geldt bijvoorbeeld voor de vloeiende, slanke voetgangersviaducten Braambos en Einderheide en viaduct Luikerweg. Ook is veel werk verzet bij de Mgr. Smetsstraat, waar de prefab betonnen onderdelen vorm geven aan de fietsonderdoorgang.
Aan weerszijden van het voetgangersviaduct Einderheide wordt hard gewerkt aan de trappartijen. Eerst zijn geprefabriceerde betonnen trapbomen geplaatst. Deze zijn voorzien van fietsgoten, waardoor fietsers – met de fiets aan de hand – gebruik kunnen maken van de trappen. Tussen de trapbomen worden de traptreden aangelegd. Na afronding van de trappen, worden de groene terpen verder aangelegd.
Voor de fietsonderdoorgang Mgr. Smetsstraat zijn de geprefabriceerde tunneldelen geplaatst. De onderdoorgang krijgt hiermee snel vorm, maar moet daarna nog afgebouwd worden.
In oktober is het brugdek van het voetgangersviaduct Braambos gestort. Inmiddels is het beton volledig uitgehard en de tijdelijke ondersteuningsconstructie verwijderd. De slanke vormgeving van het viaduct en de naam “Braambos” is nu zichtbaar. Onder het viaduct wordt gewerkt aan de fundering van de Nieuwe Verbinding.
Na het voltooien van het brugdek van het nieuwe viaduct Luikerweg is gestart met de aanleg van twee betonnen rotondes. De randen eilanden zijn reeds aangebracht. Op de asfalt “werkvloer” wordt in de komende periode het betonnen wegdek aangebracht.